Shop Mobile More Submit  Join Login
Shinsekai Yori: Phantasma by sakonma Shinsekai Yori: Phantasma by sakonma
:frail: Kaburagi Shisei from Shinsekai Yori :frail:

♫-------------------------------------------♫

I'm...so sad :iconimhorrifiedplz: Shisei had so much potential for more, and yet...like Shun...he..sobbbb :iconcryforeverplz:
And waaah I love his clothes and I love drawing Shun in them too. I need more Shisei designs :iconlazypoolplz:

Btw, I found it really depressing that Shisei's hair turned white since he sure looks young :saddummy: Wonder how old he's supposed to be in the novel hm~

♫-------------------------------------------♫

:frail: Ah I wanted to use a completely different color-scheme but I ended up using colors I'm familiar with~ Will try next time! :dummy:
And I guess it's obvious how bad I'm at drawing candlelights lol :lmao:

Phantasma in Greek means "Ghost". Because of Shisei's white hair and...you know :saddummy:

Btw I really want to draw all the Shinsekai Yori main characters and some couple/group fanarts too so expect more! :iconhappyblueplz: *I'm so gonna cry when drawing Maria and Mamoru or Satoru and Shun together omg :iconlazypoolplz:*

♫-------------------------------------------♫

Time: ~5 hours
Media: Sai | Photoshop
Tumblr post and progress-shots:[link]

♫-------------------------------------------♫
Add a Comment:
 
:iconsamurai-jirafu:
samurai-jirafu Featured By Owner Mar 15, 2015  New member Hobbyist Traditional Artist
Another nice sense of motion!
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Mar 15, 2015
Aaaah so glad you like it! :iconleeblushplz:
Reply
:iconkannaa-chan:
Kannaa-chan Featured By Owner Apr 11, 2014  Student General Artist
This is freakin' GORGEOUS.
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Apr 11, 2014
thx!!!
Reply
:iconchmunroe:
chmunroe Featured By Owner Mar 18, 2014
Shisei is one of my favorite characters from the series. I would've loved to learn more about his past/childhood. I can't imagine it was easy with his...quality. I would love to see more images of him showing his unique trait.

Still crying over the series ending. Just amazing. I love this. Thank you.
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Mar 19, 2014
Yes me too. He's so mysterious!! ´0`

I love SSY! Thank you so much for liking my work too ;7; 
Reply
:iconcandaey:
Candaey Featured By Owner Aug 4, 2013
WHY IS THIS SO BEAUTIFUL ;;;A;;; <33333
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Aug 4, 2013
Thank you so much!! :iconiloveyouplz:
Reply
:iconcandaey:
Candaey Featured By Owner Aug 6, 2013
You're more than welcome kasudvhlkanjrehzgaeg /////// I LOVE AL YOUR DRAWINGS BTW //toolazytocommentanywaysitwouldallbethesame GOMEN
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Aug 6, 2013
AAAAH THANK YOU SO SWEET OMG! :iconomgsocuteplz:
Reply
:iconcandaey:
Candaey Featured By Owner Aug 7, 2013
Wh-WHAT NO HAHAHA ME AND SWEET ARE- wait my name is Candy. Ok. Conviced I'D
YOU'RE WELCOME
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Aug 8, 2013
See~? You're sweet like candy! :iconbrohugplz:
Reply
:iconcandaey:
Candaey Featured By Owner Aug 8, 2013
Haha ok ///// thank you /// <333
Reply
:iconkimma-kong:
Kimma-Kong Featured By Owner Jul 19, 2013  Hobbyist Writer
Beautiful!
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Jul 19, 2013
Thank you!!
Reply
:icontomoelda:
tomoelda Featured By Owner Jul 13, 2013
this is great (~ ̄▽ ̄)~
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Jul 19, 2013
Aaaah thank youuu! :iconcannotevenplz:
Reply
:iconsanaya:
sanaya Featured By Owner Apr 8, 2013
Thats hot!!
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Apr 8, 2013
Thank you! :la:
Reply
:icondraumstafur:
draumstafur Featured By Owner Apr 7, 2013  Professional Digital Artist
GOD THOSE COLOURS ARE SO GORGEOUS TT_TT
Shinsekai will forever be one of my favs, it was wonderful.
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Apr 7, 2013
AWWW THANK YOU! :iconlaloveplz:
*sigh* Shinsekai Yori is a masterpiece isn't it? :iconcryforeverplz:
Reply
:icondraumstafur:
draumstafur Featured By Owner Apr 16, 2013  Professional Digital Artist
seriously, i cried like a baby at the end!
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Apr 16, 2013
Sowwwwyyyy~ :iconimsorryplz:
Reply
:iconblackmayo:
BlackMayo Featured By Owner Mar 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
I don't even watch that anime but all of your fan art for it so wonderful just hsdjfjdajfgfjkhjkihja damn gurl
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Mar 8, 2013
Awww awawawwww thank you so much dear! :iconblushingplz:
Reply
:iconesthiell:
Esthiell Featured By Owner Mar 2, 2013  Student Digital Artist
sdfls';';l'v,/vg LOOKS WONDERFUL *U*
I love the colours, his pose, his hair..everything :iconpapcryplz:
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Mar 4, 2013
Ah thank you so much!! So glad you like it~ :iconcannotevenplz:
Reply
:icongabuchibi:
Gabuchibi Featured By Owner Feb 27, 2013  Student Traditional Artist
OMG, so SO NICE, nice job, it's AWESOME, everything, the colors are just incredible, congratulations :D
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Feb 28, 2013
Thank you so much dear! So happy you like it!!! :iconhappyblueplz:
Reply
:icongabuchibi:
Gabuchibi Featured By Owner Feb 28, 2013  Student Traditional Artist
\o/ You're welcome, it's awesome
Reply
:iconnabilaeh:
NabilaEH Featured By Owner Feb 27, 2013  Student Traditional Artist
:iconhhhhplz:
omg!!!!
how beautiful colors and lights!!!
LOVELY:iconureshiiryojidaisyplz:
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Feb 27, 2013
Waaah thank you so much!! And omg Ryoji!! :iconryojidaisyplz:
Reply
:iconnabilaeh:
NabilaEH Featured By Owner Feb 28, 2013  Student Traditional Artist
welcome ;v;
LOL ryoji´s expresion is awesome<333
Reply
:iconendspire:
endspire Featured By Owner Feb 27, 2013  Student Digital Artist
Colors are so wonderful and lovely and aaaaaaaaa :iconiloveitplz:
I should really stop reading your descriptions and spoiling the anime for myself OTL
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Feb 27, 2013
Thank you so much dear! :iconiloveyouplz:
AND OMG IM SO SORRY OMG SRY SRY :iconsadfaceplz: *but also happy you plan on watching it aaaaaah! :iconhappyblueplz:*
Reply
:iconmiam-pepin:
Miam-Pepin Featured By Owner Feb 27, 2013  Student Digital Artist
amazing
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Feb 27, 2013
:iconkissingplz:
Reply
:icon268514:
268514 Featured By Owner Feb 27, 2013  Student Digital Artist
that was gorgeous! :heart:
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Feb 27, 2013
Awww thanks so much~ :iconblushplz:
Reply
:icon268514:
268514 Featured By Owner Feb 27, 2013  Student Digital Artist
You're very welcome :D
Reply
:iconzzocc:
zzocc Featured By Owner Feb 27, 2013  Hobbyist Digital Artist
wow!! absolutely mesmerising!
Reply
:iconsakonma:
sakonma Featured By Owner Feb 27, 2013
Thanks! :tighthug:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 27, 2013
Image Size
1.4 MB
Resolution
960×829
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,823 (3 today)
Favourites
519 (who?)
Comments
42
×